Перелік сайтів, які будуть корісні для усіх учасників освітнього процесу
Моя країна – Україна: хрестоматія для дошкільнят з національно-патріотичного виховання / автори і укладачі – Н. Гавриш, О. Косенчук. – Харків: Ранок, 2022. – 96 с. Збірка абеток, казок, приказок, цікавинок, дитячих ігор тощо
https://mon.gov.ua/storage/app/media/doshkilna/2022/04/01/Khrestomatiya.Moya.krayina-Ukrayina-RANOK.31.03.2022.pdf
ВЕСЕЛА АБЕТКА. Люби - рідне, читай українське!
https://abetka.ukrlife.org/
Безкоштовні розмальовки на тему «Правила гігієни»
https://mamabook.com.ua/bezkoshtovni-rozmalyovku-gigiena-10/.
Аудіоказки українською
https://audiokazky.in.ua/.
«Дерево казок» — читати та слухати казки (аудіо) різних народів
https://derevo-kazok.org/audio-tales/.
Кращі казки з усього світу для читання дітям дорослими, добірка аудіо казок
https://kazkar.info/.
Казки для дітей українською мовою
https://onlyart.org.ua/children/kazky/?fbclid=IwAR2yXzQTyfuUTtCw7nnTTQYVAj2g4T42oRwfe6i8NactHTqRDh-8_tc1KK8.
Національна освітня інтернет-платформа
https://vseosvita.ua/
Платформа розвитку дошкільнят "НУМО" Навички для дошкільнят
https://numo.mon.gov.ua/.
Платформа розвитку дошкільнят
https://numo.mon.gov.ua/
Онлайн-садок НУМО – спільний проєкт ЮНІСЕФ та Міністерства освіти і науки України. Розвивальні відеозаняття для дітей 3-6 років
https://www.youtube.com/playlist?list=PLJ231j4oXT7GY_u4kkhrKIpVJLyS2WLg.
Наступність між дошкільною та початковою освітою
Наступність між дошкільною та початковою освітою – це забезпечення неперервності здобуття людиною освіти. Наступність в освіті необхідна для створення єдиного освітнього процесу, що логічно продовжується від дитячого садка до школи. Цей процес допомагає досягти цілісного розвитку особистості.Під час навчання у дітей формуються базові компетентності – вміння, знання та навички, які необхідні для подальшого навчання та життя загалом. Володіння українською та іншими мовами, математичні навички, знання в галузі природничих наук, техніки або культури – цьому дитина навчається в молодшій школі завдяки тим компетентностям, що сформувались у неї в дитячому садку.У дошкільному віці діти починають розвивати, зокрема допитливість, ініціативність, відповідальність, креативність, навички комунікації. Початкова освіта базується на цих навичках і поглиблює їх.Перехід між дитячим садком і школою має бути поступовим, оскільки діти мають пройти період адаптації. Адаптація дитини буде значно легшою, якщо у перші роки навчання в школі будуть продовжувати та підіймати на інший рівень ту діяльність, яка була в дитячому садку. Наступність в освіті означає збереження основних видів діяльності дітей дошкільного віку в початковій школі, зокрема:
- спілкування;
- ігри;
- рухова активність;
- пізнавальна діяльність;
- засвоєння господарсько-побутових навичок;
- ліплення, малювання, аплікація, конструювання, слухання музики, спів, хореографія, театральна діяльність.
Педагоги дошкільної освіти мають бути ознайомлені з програмою початкової школи та вводити у свої заняття навчальні елементи, які підготують дітей до 1-го класу. Вчителі початкових класів також мають знати дошкільну навчальну програму, щоб використовувати її складові в адаптаційний період.
Алгоритм дій щодо забезпечення наступності між дошкільною та
початковою освітою для фахівців та батьків вихованців щодо початку
систематичного навчання дитини в закладі освіти
Інструктивно-методичні рекомендації щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти
https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/doshkilna/nastupnist/recomendazii.doc
Презентація "Дошкільник йде до школи: психологічний супровід"
https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/doshkilna/nastupnist/presentazia.pptx